Allmänt hat och hets mot... könsgrupp

Okej. Nu vet jag inte exakt hur jävla jättebra det här inlägget kommer bli formulerat, då jag inte riktigt är vid mina sinnes fulla bruk efter 8 koppar kaffe. Sitter fortfarande och skakar av en historia som jag hörde för en timme sedan, på telefon. Skakandet beror alltså inte på mitt koffeinintag. Tror jag i alla fall inte.

 

För att komma till kritan, som en viss herr Appel säkerligen skulle säga, så handlar det här inlägget om just det samtal som gjorde att jag tappade allt hopp om mänsklig överlevnad, då det tyvärr ännu så länge(?) behövs kvinnor för att föda barn. How ever. Vi ska börja från början.

 

Min vän, vi kan kalla honom för Barry, gled ner på stan med några kompisar och en tjej som han var måttligt intresserad av. Han och vännerna besökte en av stadens krogar och blev således relativt berusade. Tjejen som han tidigare varit måttligt intresserad av blev även således mer intressant. Efter en stunds 'minglande' och drickande satt hon därför i Barrys knä. Barry tänkte att "den här tjejen verkar ju vara trevlig och så, men jag ska nog ta det lugnt, då jag varken känner henne så satans bra eller vet hur hon fungerar med lite alkohol i kroppen."

Bra tänkt.

 

Tyvärr slutar inte historian där. Barry blir full. Flickan blir full. Flickan berättar för Barry att hon ska sova hemma hos hennes tjejkompis men tycker att det är långt och jobbigt att gå hem till tjejkompisen, såklart, och dessutom får flickan inte ens tag på sin vän. Barry är en gentleman och erbjuder flickan en sovplats hos sig, om hon nu skulle vara intresserad av detta. Flickan säger att hon "troligtvis får tag i sin vän lite senare på kvällen, men om det inte blir så kommer hon absolut att sova hos Barry".

 

Inget mer med det. Barry och flickan drar åt olika håll men eftersom att Barry är en härlig kille och framför allt en bra kille, lämnar han ändå sin dörr olåst "Utifall att hon inte hittade någonstans att sova" och somnar sedan.

 

Mycket riktigt. Flickan dyker upp utanför Barrys lägenhet och kommer upp och hem och dimper rakt ner i Barrys säng. Flickan klär av sig och Barry, full och yrvaken, förstår knappt vad som sker när flickan och Barry idkar samlag.

 

En trevlig historia, eller hur? Barry-Gentleman ger flickan någonstans att sova och lite kärlek på köpet.

 

Tyvärr är inte historian slut här heller.

 

Barry får ett telefonsamtal dagen efter, av flickan, som berättar att "Han var lite för på henne igår". Barry förstår ingenting och undrar om det här är en busringning, om det är någon av flickans kompisar som ringer och skojar lite med honom? Jag menar, de hade ju faktiskt sex igår?

 

Det är nu jag tappade min tro om människans existens.

 

Flickan berättar för Barry att hon kände sig "tvingad" att idka samlag med honom, att hon känner att hon "vill ta en paus" samt att hon "inte vill träffa Barry på ett tag."

 

Vad hade ni replikerat?

 

Barry, skarp som han är och föddes, frågar vad i helvete det är för fel på tjejen samt ber henne lämna honom i fred och eventuellt be om ursäkt när hon är mindre skev i huvudet. Flickan flippar ur totalt, som alla flickor gör när de känner att en stor, dum och chauvinistisk kille skäller ut dem, och går på defensiven direkt. Hon förklarar att hon tycker att "det åtminstone borde gå en vecka eller så innan de träffas igen" och frågar sedan vad Barry tycker om saken. Barry säger "En vecka, varför inte fem?" och lägger på luren i örat på henne.

 

Nu är frågan mina vänner och fiender - Hade ni avrättat tjejen i fråga direkt eller hade ni låtit henne förklara sig först och sedan stenat henne till döds?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0