Äntligen!

...så är allsvenskan över! Hur skönt ska det inte bli att slippa se en av världens sämsta fotbollsligor i all möjlig media? Om ni frågar mig så ska det bli hur skönt som helst.

 

Jag menar, hur i helvete kan man ge en sån jävla värdelös liga så äckligt mycket uppmärksamhet? Den är så sjukt miserabel.


Okej jag vet att det bara är/var de sista omgångarna kvar, men ändå...

 

För någon dag sedan köpte jag aftonbladet innan jag skulle hem och tänkte läsa lite om gårdagens Elitserie-omgång (Världens näst bästa hockeyliga, visste ni det, Aftonbladet?). Jag började bläddra igenom de rosa sidorna och märker att det enbart är fotboll i den. Jag tittar på framsidan och tänker "aha, en värdelös jävla bilaga till bilagan, för alla idioter som anser att allsvenskan är intressant.."


Samtidigt som jag kastade tidningen åt helvete hittade jag det riktiga sportbladet. Jag börjar bläddra i den och...! Vad i helvetet tror ni det är i orginalbilagan då?


Jo, ungefär 90% av sidorna handlar om just en av världens sämsta fotbollsligor - Allsvenskan.

 


Endast två, möjligtvis två och en halv sida handlar om Elitserien. Jag blev väl inte direkt förvånad iofs, men jävligt förbannad. Så, för att repetera mig själv... Äntligen! Skiten är över! Nu måste vi bara vänta på att alla jävla båtskallar i IFK Göteborg blir haffade med en wiseman-tröja...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0