(NOOOOOOOOOOOOOO)rway

Hej. Eller som vansinnesmänniskorna i Norge skriver: Hei!

That's right suckers, jag befann mig i Norge för något år sen eller två - till höjden - och till antalet.

Gjorde närmare bestämt en mellanlandning i Oslo (det är norges huvudstad) för att se vad all fuzz är about.

Jag och min kumpan var tämligen stressad så vi hann inte riktigt till fullo insupa atmosfären, men några observationer hann vi med. Mestadels saker jag störde mig på.

* Oslo saknar stadsplanering. Helt. Hela staden är ett virrvarr av gator som går hit och dit, och det finns inga normala, fyrkantiga kvarter.

* Oslo har både spårvagn och tunnelbana. Vansinne. Inte nog med det, de kallar inte spårvagn för spårvagn utan "trikk".

-Ta trikken till Brugate!

Trikken alltså. Vafan?

Inte nog med det. Trikken suger utav bara helvete. Det är alltid något strul, säkert 5 minuter sen varje gång. Sedan kan man få vara tvungen att få byta till en som var alldeles bakom, för den jag befann mig på skulle helt plötsligt förvandlas från linje 12 till 19. GG. Inte undra på att norskar är ständigt sega.

* En burk 33 cl coca-cola: 22kr. En flaska 50 cl coca-cola 16kr. - ????????????

Snacka om galenskaper.

re

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0