Människor kontra velighet



'Kan-inte-bestämma-mig'-fittor. Mjeeh-människor. 'De som röstade på Hitler'. Kära barn har många namn.

 

Fyfan vad jag hatar veliga människor. Veliga människor som inte kan bestämma sig för något och som går med 'the flow' istället. Veliga människor som inte kan fatta egna beslut och som därför skriver långa frågetrådar där poängen med tråden i sig i stort sett kan vara "Vad gillar jag mest?" eller "Vilken färg ska min nya ipod ha?".

 

Poängen med att vi kan bestämma saker och fatta egna åsikter är väl för i helvete helt meningslös om vi ändå hellre använder oss av ett "mjeeh.." så fort vi behöver ta ställning till något?!

 

Det är en sak att vilja höra allas åsikter och sedan fatta en egen. Det förstår jag också. Men att bestämma sig för att aldrig våga tänka själv är fan i hela jävla helvetes helvete som att beröva sig själv en av sakerna som definerar oss som människor.

 

Kan vi tumma på att ni nu lovar att aldrig (mer) vara veliga satans jävla idioter?


Kommentarer
Postat av: dreamen

Ja

2011-02-11 @ 14:14:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0